خانه / زیبایی / مراقبت از پوست / ویژگی های پوست مختلط و نحوه مراقبت از آن

ویژگی های پوست مختلط و نحوه مراقبت از آن

مراقبت از پوست مختلط ممکن است برای شما مشکل بنظر برسد. پوست های مختلط معمولا از دو تایپ پوستی متفاوت تشکیل شده اند. در این نوع از پوست، ناحیه T شکل صورت (پیشانی، بینی و چانه) چرب و ناحیه v شکل صورت ( گونه ها) خشک است یا بالعکس. مراقبت از این نوع پوست ممکن است چالش برانگیز بنظر برسد، اما با رعایت چند نکته کوچک میتوانید به این نوع خاص از پوست به درستی رسیدگی کنید.

مرحله اول:

از هر ناحیه از پوست متناسب با نوع آن مراقبت کنید

برای مراقبت از پوست های مختلط باید به هرناحیه از صورت بطور جداگانه رسیدگی کنید. ابتدا باید تشخیص دهید که کدام بخش از صورت شما چرب و کدام بخش آن خشک است. ناحیه خشک پوست را مرطوب سازی و آبرسانی کنید و برای نواحی چرب پوست از محصولاتی استفاده کنید که چربی اضافی پوست را کنترل میکنند.

مرحله دوم:

ناحیه چرب را با یک شوینده ملایم شستشو دهید

برای شستشوی ناحیه چرب صورت، از یک شوینده با فرمولاسیون ملایم استفاده کنید. این محصولات منافذ پوست را تمیز میکنند و با کنترل چربی پوست، از آکنه و جوش های سرسیاه جلوگیری میکنند. دقت کنید که شوینده انتخابی شما نباید ناملایم باشد، زیرا ممکن است چربی طبیعی و ضروری پوست را از بین ببرد.

ترکیباتی مانند سولفات، الکل و مواد صابونی چربی طبیعی پوست را از بین می‎برند. ممکن است فکر کنید این موضوع به متعادل کردن چربی پوستان کمک میکند، اما وجود این ترکیبات در شوینده باعث تولید چربی بیشتری میشود.

ژل شستشو صورت تغذیه کننده تمشک فریمن
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مرحله سوم:

نواحی خشک صورت را مرطوب نگه دارید

نواحی خشک پوستتان را با استفاده از یک مرطوب کننده سبک مرطوب نگه دارید. این کار به حفظ شادابی و جوانی پوستتان کمک میکند. پوست خشکی که مرطوب نشود همیشه خسته و کدر بنظر میرسد و زودتر از سایر انواع پوست علائم پیری پوست را بروز میدهد.

میتوانید برای ناحیه خشک صورتتان از مرطوب کننده های مخصوص پوست های خشک استفاده کنید اما دقت کنید که این محصولات برای ناحیه چرب پوست شما مناسب نیستند. برای مرطوب سازی ناحیه چرب پوست بهتر است از یک مرطوب کننده فاقد چربی سبک با بافت ژلی استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده روغن آرگان کاسه ای بیول مناسب پوست های خشک
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سالم خوری کنید

خوردن غذای سالم راهکار کلیدی حفظ سلامتی انواع پوست است. رژیم غذایی که حاوی مواد مغذی باشد به رفع انواع مشکلات پوستی کمک میکند و به پوست شما درخششی طبیعی میبخشد.

از توجه شما سپاسگزاریم. برای بازدید از فروشگاه محصولات زیبایی مادامد اینجا کلیک کنید

درباره مهسا چمنی

مهسا چمنی دانشجوی کارشناسی مترجمی انگلیسی، علاقه مند به کارهای گرافیکی، هنر و موسیقی.

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه از رتینول استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

احتمالا تا کنون در مورد رتینول و خواص آن برای کاهش چین و چروک شنیده …