خانه / زیبایی / مراقبت از پوست / ماسکنه یا جوشی که در اثر ماسک بوجود می آید چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

ماسکنه یا جوشی که در اثر ماسک بوجود می آید چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

استفاده از ماسک های صورت که امروزه به یکی از روتین های زندگی ما تبدیل شده است، ممکن است تحریک پوست و جوش های گسترده در سطح پوست را نیز به همراه داشته باشد. کلمه ماسکنه که ترکیبی از دو کلمه ماسک و آکنه است، به جوش و مشکلات پوستی که در اثر پوشیدن ماسک بوجود می آیند اشاره دارد.

علت ماسکنه چیست؟

این نوع آکنه که آکنه مکانیکا نیز نامیده میشود، در اثر اصطکاک، فشار، مالش و فشرده شدن پوست پدیدار میشود. اصطکاک و تماس دائم پوست و ماسک با یکدیگر باعث میشود تا سد دفاعی پوست از بین برود و این امر تحریک و التهاب پوست را به همراه دارد.

ماسکه زمانی رخ میدهد که نفس کشیدن ما در زیر ماسک باعث ایجاد فضایی مرطوب و گرم شده و به این ترتیب بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم میشود. این باکتری ها میتوانند منافذ پوست ما را به جوش و آکنه تبدیل کنند.

چگونه از ماسکنه پیشگیری کنیم؟

۱- به نوع پارچه ماسک دقت کنید. کتان، اسپندکس و پلی استر گزینه مناسبی برای ماسک هستند. اگر از ماسک های چند بار مصرف استفاده میکنید، حتما پس از هربار استفاده آن را بشویید.

۲- قبل و بعد از استفاده از ماسک، پوست صورتتان را تمیز کنید. اگر به آب دسترسی ندارید، میتوانید از پاک کننده هایی استفاده کنید که نیازی به شستشو با آب ندارند.

میسلار واتر پاک کننده آرایش و الودگی بیودرما مناسب برای تمیز کردن پوست
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۳- در طول روز چند ماسک همراه خود داشته باشید تا اگر حس کردید که ماسک شما مرطوب شده است، آن را عوض کنید.

۴- هر چهار ساعت یکبار به مدت یک ربع ماسک خود را در آورده و در صورت امکان در یک محیط باز و پاکیزه تنفس کنید. بعد از هر ۴ ساعت بهتر است از ماسک جدید استفاده کنید.

۵- میتوانید قبل از اینکه ماسک بزنید و از خانه خارج شوید، از محصولات ضد جوش استفاده کنید. لایه برداری و کرم های ضد جوش را جزو روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید و در نهایت حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

ماسک اسکراب صورت گریپ فروت فریمن
برای خرید و اطلاعات بیشتر کلیک کنید

۶- اگر برایتان ممکن است، ناحیه ای از پوست که دچار جوش و آکنه شده است را آرایش نکنید (در صورت لزوم، از محصولات آرایشی فاقد چربی و غیر کومدون زا استفاده کنید).

۷- برای تسکین التهابات پوستی، از ترکیبات نرم و مرطوب کننده استفاده کنید. این ترکیبات سد دفاعی پوستتان را نیز تقویت میکنند.   

از توجه شما سپاسگزاریم. برای بازدید از فروشگاه محصولات زیبایی مادامد اینجا کلیک کنید

درباره مهسا چمنی

مهسا چمنی دانشجوی کارشناسی مترجمی انگلیسی، علاقه مند به کارهای گرافیکی، هنر و موسیقی.

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه از رتینول استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

احتمالا تا کنون در مورد رتینول و خواص آن برای کاهش چین و چروک شنیده …