خانه / زیبایی / میکرونیدلینگ، همه چیز درباره درمارولر

میکرونیدلینگ، همه چیز درباره درمارولر

در این مقاله درباره میکرونیدلینگ و فواید آن، نحوه استفاده از درمارولر و چگونگی گرفتن نتیجه بهتر از آن، تفاوت درمارولرهای استیل و تیتانیومی و پاسخ بسیاری از سوالات درباره درمارولر/ میکرونیدلینگ می پردازیم. به احتمال زیاد بعد از خواندن این مقاله برای استفاده از درمارولر انگیزه بیشتری پیدا میکنید! خب شروع میکنیم:

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ که گاهی با نام درمارولینگ هم خوانده میشود، یک روش زیباییست که در آن هزاران سوزن بسیار ظریف به واسطه رول شدن (غلطیدن) یا استمپ (ضربه ای) به سطح پوست وارد میشوند. اگر هیچ ایده ای ندارید که این ابزار چه شکلی هستند، این یک عکس از درمارولر است:

برای مشاهده انواع درمارولر در وبسایت مادامد اینجا را کلیک کنید.

همانطور که میبینید سطح درمارولر از سوزنهای کوچکی تشکیل شده (معمولا ۵۴۰ سوزن یا ۱۹۲ تا) که شما آنها را با روشی کنترل شده روی پوستتان میکشید.

برای خلاف اینکه ممکن است درمارولر ترسناک به نظر برسد، در واقع یک روش غیر تهاجمی ست که در زمان کم، نتیجه بسیار مطلوبی دارد. زمان ریکاوری یا همان فاصله زمانی بین هر بار استفاده از درمارولر بستگی به طول سایز سوزنهای درمارولر دارد. این یعنی طول سوزن بیشتر زمان ریکاوری بیشتری می خواهد.

فواید میکرونیدلینگ

 میکرونیدلینگ فواید خیلی زیادی دارد به همین دلیل است که افراد زیادی این روزها از این روش برای زیبایی بیشتر استفاده میکنند. برخی از فواید آن ( و نه همه!) عبارتند از: از بین بردن جای جوش و اسکار، چین و چرک، ترک های پوستی (استرچ مارکس)، لکه های پوستی، افزایش ضخامت پوست، جوانسازی پوست و افزایش جذب و تاثیر سرم ها، کرم ها و مواد مراقبتی و درمانی.

میکرونیدلینگ چگونه عمل میکند؟

درمارولینگ با ایجاد منافذ بسیار ریز میکروسکوپی باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. به همین دلیل اسم جایگزین برای میکرونیدلینگ “کلاژن تراپی” ست.

اگر نمیدانید کلاژن چیست باید به طور خلاصه بگویم که کلاژن فراوانترین پروتئین در بدن انسان است که مسئول نگه داشتن بافت همبند مانند پوست، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف ها و استخوان ها را دارد.

همچنین این پروتئین دوست داشتنی (کلاژن) باعث جوان و جذابتر به نظر رسیدن ما میشود. متاسفانه کلاژنسازی بعد از سن ۲۵ سالگی حدود ۱% افت میکند که برای ما تعبیر کلمه سنگینی به نام پیری ست.

بهترین سایز درمارولر کدام است؟

انتخاب سایز درمارولر بستگی به نوع مشکل پوستی و ناحیه مورد استفاده دارد. از آنجایی که در این مقاله همه چیز را ساده بیان کردیم در اینجا میتوانید سایز درمارولر مناسب برای درمانهای مختلف را مشاهده کنید:

  • منافذ بزرگ (ضخیم شدن اپیدرم، کمتر قابل مشاهده شدن منافذ) = سایز ۰٫۲۵ – ۰٫۵ میلی متر
  • جای جوش (کم عمق) = سایز ۱٫۰ میلی متر
  • جای جوش (عمیق) = سایز ۱٫۵ میلی متر
  • افزایش گردش سلولی و جذب بهتر مواد مغذی = سایز ۰٫۲۵ – ۰٫۵ میلی متر
  • پوست کف سر (تقویت و کمک به باز رویش و بلندتر شدن موها) = سایز ۰٫۲۵ – ۰٫۵
  • ترکهای پوستی =  سایز ۱٫۵ – ۲ میلی متر (بستگی به ناحیه بدن دارد ولی بهتر است از سایز ۱٫۵ شروع کنید!)
  • آسیبهای ناشی از آفتاب یا افتادگی پوست = سایز ۰٫۵ تا ۱٫۵ میلی متر (ترکیب هر دو ایده آل است.)
  • تغیر رنگ پوستی (مانند: ملاسما و هایپو پیگمنتیشن) = ۰٫۲ تا ۱ میلی متر (از سایزهای کوچکتر شروع کنید)
  • اسکارهای جراحی (مانند: سزارین، لیپوساکشن، واکسیناسیون و…) = سایز ۱٫۵ میلی متر
  • شفافسازی پوست = سایز ۰٫۵ میلی متر
  • چین و چروک = سایز ۰٫۵ تا ۱٫۵ میلی متر (بستگی به عمق آنها دارد ولی باز بهتر است از سایزهای کوچکتر شروع کنید!)

هر چند وقت یکبار بهتر است از درمارولر استفاده کرد؟

فاصله زمانی بین هر بار استفاده از درمارولر به سایز سوزنی که استفاده میکنید بستگی دارد. در اینجا بیشترین دفعاتی که میتوانید از درمارولر استفاده کنید و برای ریکاوری (ترمیم) به پوستتان زمان بدهید، بیان شده است. این باور که هرچه زود به زود از درمارولر استفاده کنید نتیجه بهتری میگیرید غلط است! سعی کنید بین هر جلسه استفاده از درمارولر زمان کافی به پوستتان بدهید و مطمئن شوید کاملا بازسازی شده است.

  • ۰٫۲۵ میلی متر = تقریبا هر روز
  • ۰٫۵ میلی متر = ۱ تا ۳ بار در هفته (از کم شروع کنید)
  • ۱ میلی متر = هر ۱۰ الی ۱۴ روز
  • ۱٫۵ میلی متر = هر ۳ تا ۴ هفته
  • ۲ میلی متر = هر ۶ هفته یکبار

چگونه از درمارولر استفاده کنیم؟

خب! رسیدیم به بخش مهم این پست! برای استفاده از درمارولر حتما این مراحل را با دقت انجام دهید تا هیچ خطر احتمالی هنگام استفاده از درمارولر برایتان وجود نداشته باشد.

مرحله ۱ : درمارولرتان را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در الکل ۷۰% قرار دهید تا ضد عفونی شود. نه، الکل ۹۹% بهتر نیست. ما به الکل ۷۰% نیاز داریم چون دیرتر تبخیر شده و میتواند میکروبهای بیشتری را از بین ببرد.

مرحله ۲ : پوستتان را به خوبی بشویید. برای اینکار بهتر است از شوینده مخصوص ملایم استفاده کنید.

مرحله ۳ : اگر قصد استفاده از درمارولر با سایز بیش از ۰٫۵ میلی متر را دارید نیاز است مقداری الکل ایزوپروپیل ۷۰% را قبل از استفاده از درمارولر به پوستتان بزنید.

مرحله ۴ : بر اساس آستانه دردتان ممکن است که نیاز به استفاده از کرم بی حسی داشته باشید. از نظر من سایزهای ۰٫۵ به پایین نیازی به کرم بی حسی ندارند ولی برای سایزهای ۱ میلی متر به بالا بهتر است از کرم بی حسی استفاده شود. سایزهای ۱ میلی متر به بالا نیز بسته به میزان غلظت خون ممکن است کمی باعث بیرون آمدن خون از منافذ شوند.

در هر حال اگر تصمیم به استفاده از کرم بی حسی کردید، آن را قبل از درما رولر طبق دستور نوشته شده روی کرم استفاده کنید و حواستان باشد که قبل از درمارولینگ آن را از سطح پوست پاک کنید. کرم بی حسی زایلاپی گزینه ی مناسبی است.

مرحله ۵ : درمارولر را روی پوستتان بکشید. برای اینکار یک سری عمودی و سری بعد به صورت افقی این کار را انجام دهید.

حرکات عمودی: از یک قسمت از صورتتان شروع کنید. از بالا به پایین درمارولر را روی صورتتان بکشید (اگر در حال انجام درمارولینگ برای صورت هستید، قسمت دور چشم را نادیده بگیرید.). سپس درمارولر را از روی صورت برداشته و دوباره روی همان ناحیه قرار داده و این کار را ۶ بار تکرار کنید. درمارولر را روی قسمت دیگری از صورت برده و این کار را تکرار کنید. تا زمانی که درمارولر را روی کل صورت کشیدید، ادامه دهید.

حرکات افقی: از بالا یا پایین صورتتان شروع کرده و به صورت افقی درمارولر را روی پوست بکشید. درمارولر را از روی صورت برداشته و این کار را برای نواحی دیگر نیز تکرار کنید. این عمل را ۶ بار برای هر ناحیه تکرار کنید تا زمانی که کل صورت را پوشش دهید.

*برخی افراد این کار را به یک سری هم به صورت اریب انجام میدهند اما چندان ضرورتی ندارد.

مرحله ۶ : بعد از اینکه درمارولر کشیدنتان تمام شد، صورتتان را فقط با آب، آبکشی کنید.

مرحله ۷ : درمارولرتان را در محلولی از آب و مایع ظرفشویی گذاشته و تکان دهید تا به خوبی تمیز شود. علت اینکه از مایع ظرفشویی به جای الکل یا صابونهای دیگر استفاده میکنیم این است که مایع ظرفشویی خیلی بهتر پروتئین موجود در پوست و خون را پاک میکند.

مرحله ۸ : درمارولر را به مدت ۱۰ دقیقه در الکل ۷۰% ضد عفونی کنید. آن را داخل جعبه اش گذاشته، ببوسیدش و در جایی امن نگهدارید.

مرحله ۹ : بعد از آن از کوکتل، سرم، کرم یا محصول مغذی برای پوستتان استفاده کنید چرا که جذب این مواد بعد از میکرونیدلینگ چندین برابر می شوند.

چگونه نتیجه میکرونیدلینگ را با مراقبتهای بعدی افزایش دهیم؟

اگر می خواهید نتیجه بهتری از درمارولر بگیرید، از محصولاتی که دارای خواص آبرسانی (هیدراته کردن)، بهبود پوست و افزایش کلاژنسازی دارند، استفاده کنید. یکی از کارهای آسانی که بعد از درمارولینگ میتوانید انجام دهید، استفاده از ماسکهای ورقه ای مناسب است.

از طرفی استفاده از کوکتلهای مخصوص مزوتراپی بعد از میکرونیدلینگ نیز قابل استفاده هستند و اثر بخشی آن را چندین برابر میکنند. کوکتل های مزوتراپی حاوی مواد خالصی هستند که بسته به نوع مشکل پوستی انواع مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر و مشاهده انواع کوکتلها اینجا را کلیک کنید.

بعد از میکرونیدلینگ انتظار چه چیزی را باید داشته باشم؟

بعد از رولینگ پوست حدود دو ساعت (گاهی کمتر) قرمز می شود. احساسی مثل آفتاب سوختگی و تورم خیلی ملایم. وقتی من از درمارولر استفاده میکنم کمی احساس خارش پیدا میکنم.

برای بعضی افراد ممکن است این علائم یعنی حالت قرمزی تا ۲ – ۳ روز ادامه پیدا کند و روی پوست حالت لایه برداری(پوسته پوسته شدن) مشاهده کنند. این کاملا طبیعی ست. پوستتان را دست کاری نکنید! خودش با گذشت زمان التیام پیدا میکند. بعد از درمان هر روز پوستتان را با کرم مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

چه زمانی نتیجه درمارولر را میبینم؟

میکرونیدلینگ روش جادویی یک شبه نیست و نیاز به صبر، صرف زمان و پشتکار دارد.

به طور کلی تغییرات و بهبودهای کوچکی را خیلی زود بعد از درمان مشاهده میکنید اما نتایج بیشتر و اساسی تر نیاز به چندین ماه تکرار درمان دارد.

تحقیقات به ثبت رسیده زیادی وجود دارد که بسیار از افراد بعد از ۲-۳ جلسه استفاده از درمارولر سایز ۱٫۵ نتیجه خوبی برای بهبود جای جوش و چین و چروک خود گرفته اند.

برای اینکه بیشتر تشویق به استفاده از درمارولر شوید، چند عکس از قبل و بعد میکرونیدلینگ برایتان گذاشتم. همه این عکسها مربوط به فقط سه جلسه استفاده از درمارولر سایز ۱٫۵ در طی ۱۳ ماه است. ( منبع: Fabbrocini et al., 2014b )

به خاطر داشته باشید، همه این نتایج فقط در ۳ جلسه رخ داده! با ادامه پیدا کردن نتیجه بهتری هم حاصل میشود.

نکته: همانطور که قبلا گفته شد سایز ۱٫۵ میلی متر هر چهار هفته یکبار قابل استفاده است، به این معنی که شما میتوانید ۱۲ بار در سال چنین درمانی را انجام دهید. هدف از تحقیقی که در بالا انجام شده بود این است که ببینند تاثیر و نتایج درمارولر در سه جلسه بعد از ۱۰ ماه قابل مشاهده هست یا خیر که نتیجه مثبت بود. 🙂

درمارولر تیتانیومی بهتر است یا درمارولر استیل؟

درباره درمارولر (جدای از جنس تیتانیومی یا استیل بودن آن) دو مسءله مهم است: دوام و بهداشت

درمارولر های تیتانیومی دوام بهتری دارند چوت از استیل قویتر هستند. این به این معناست که سوزنهای آن بیشتر عمر میکنند، تیزتر میمانند و به راحتی نمیشکنند. با این حال تیتانیوم به استریلی استیل نیست و نیاز به تمیزی بیشتری دارد.

درمارولر استیل از طرف دیگر استریلتر است اما زودتر خراب میشود.

به نظر من درمارولرهای تیتانیومی به علت کیفیت بالاتر انتخاب بهتری هستند ولی در کل از نظر اثردهی و فواید هر دو یکسان هستند و انتخاب با خود شماست.

چند نکته مهم درباره درمارولر

۱- هرگز درمارولر را روی جوش ها فعال نکشید.

وقتی میگویم هرگز یعنی هرگز درمارولر را روی جوش ها نکشید. اگر جوش زدید تا زمانی که بهبود پیدا نکرده است روی آن ناحیه میکرونیدلینگ انجام ندهید.

۲- درمارولر خود را تعویض کنید.

درمارولرها عمر مفیدی دارند بنابراین هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند. اینکه دقیقا چه زمانی باید این کار را انجام دهید بستگی به تعداد دفعات استفاده شما دارد.

به طور کلی زمانی که احساس میکنید به اندازه کافی نفوذ نمیکند یا احساس میکنید کمی کند شده است بهترین زمان برای خرید یک درمارولر جدید است.

 ۳- محافظت از آفتاب

بسیار مهم است که تا چندین روز بعد از درمارولینگ از آفتاب دوری کنید و کرم ضد آفتاب بزنید. اگر قصد استفاده از درمارولر با سایز ۱ میلی متر یا بلندتر را دارید حتما باید یک هفته قبل از درمان و دو هفته بعد از آن از ضد آفتاب استفاده کنید.

البته به طور کلی باید هر روز برای سلامت پوستتان از ضد آفتاب استفاده کنید… ولی خب این موضوع دیگری ست 😉

 ۴- از کم شروع کنید

حتی اگر وضعیت پوستتان احتیاج به سایز سوزن بالاتری دارد از سایزهای کوچکتر شروع کنید. شما میتوانید نتایج خیلی خوبی با سایز سوزنهای کوچک هم بدست بیاورید و الزاما استفاده از سایزهای بلند ضروری نیست.

از نظر علمی هنوز ثابت نشده است که کلاژنسازی دقیقا از چه سایزی شروع می شود. برخی معتقدند از یاسز ۰٫۵ میلی متر و برخی از سایز ۱٫۵ میلی متر. به نظر می رسد این موضوع به ضخامت پوست (که در هر فرد متفاوت است) و میزان فشاری که هنگام استفاده از درمارولر وارد میشود بستگی دارد.

همچنین طبق مطالعاتی که در این ضمینه داشتم جایی خواندم که استفاده از درمارولر با سایز کوچکتر اما با تکرار بیشتر میتواند تاثیر بیشتری از درمارولرهای با سایز بیشتر باشد که نیاز به زمان بیشتری برای تکرار دارند. پس این موضوع را در ذهنتان داشته باشید و از کم شروع کنید!

۵- تست کنید

از آنجایی که پوست هر کس واکنش متفاوتی دارد بهتر است قبل از استفاده از درمارولر برای جلوگیری از حساسیت آن را روی قسمت کوچکی تست کنید.

خیلی راحت ابتدا یک ناحیه کوچک از صورتتان مثلا چانه را درمارولر بکشید تا واکنش آن را ببینید. اگر بعد از گذشت دو روز همه چیز خوب به نظر رسید، آن را برای کل صورتتان استفاده کنید.

۶- درمارولر را با دیگران به اشتراک نگذارید

درمارولر مثل مسواک است! کاملا شخصی. برای سلامت خودتان و دیگران هرگز آن را با کسی به اشتراک نگذارید.

۷- از کجا دستگاههای میکرونیدلینگ/درمارولر با کیفیت تهیه کنیم؟

انواع بهترین دستگاههای میکرونیدلینگ و درمارولر با سایزهای مختلف را میتوانید به راحتی از وبسایت مادامد تهیه کنید.

برای مشاهده درمارولرها و سفارش اینجا را کلیک کنید.

امیدوارم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. حتما نظرات و سوالات خودتان را در زیر این مطلب کامنت بگذارید و اگر از این مطلب خوشتان آمد برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه یک روتین مراقبت از پوست مناسب داشته باشیم؟

پوست بی نقص صرفا به ژنتیک مربوط نمیشود؛ در واقع، عادت های روزانه شما تاثیر …