خانه / مد / معرفی ۱۷ استایل متفاوت فشن برای اینکه خاص بنظر برسید

معرفی ۱۷ استایل متفاوت فشن برای اینکه خاص بنظر برسید

مد یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سبکی است که هر فرد لباس میپوشد. مد سبک خاصی است که طراحان در روند کار و جدید ترین طراحی های خود بکار میگیرند. صنعت مد شامل استایل و سبک های مختلف است و هر فرد با توجه به علایق خود میتواند سبک خاص خودش را داشته باشد.

همه ما هر روز با مد سر و کار داریم. حتی افرادی که میگویند به مد اهمیت نمیدهند نیز هر روز لباسی را انتخاب میکنند که میتواند حس و حال آنها را نشان دهد.

در این مطلب به چند سبک محبوب در مد اشاره میکنیم که به شما کمک میکنند تا جذاب تر و خاص بنظر برسید.

۱- استایل کژوال

کژوال به معنی راحتی در پوشش است. لباس های کژوال انواع مختلفی دارند اما همه آنها در راحتی و سبکی مشترک اند. لباس های کژوال به شما این فرصت را میدهند که علاوه بر احساس راحتی در طول روز، آراسته و شیک بنظر برسید.

۲- استایل اداری

در محل کار، لباس ها باید جذب و بدون هیچگونه چروک و تا خوردگی باشند. لباس های کثیف و یا فرسوده به هیچ عنوان برای محیط اداری قابل قبول نیستند. همچنین هر گونه طرح، نوشته و یا عکس روی لباس ها نیز در محیط اداری ممکن است توهین آمیز و نامناسب محسوب شود.

استایل مناسب برای محل کار، کت شلوار، ژاکت و شلوار هایی است که ساده، مرتب و از لحاظ رنگی با هم هماهنگ باشند.

در سبک اداری، از زیاده روی پرهیز کنید؛ برای مثال کیف های بزرگ ممکن است استایل شما را به هم بریزند. برای این سبک بهتر است کیف دستی ساده و کوچک انتخاب کنید.

۳- استایل اسپرت

لباس های اسپرت به دلیل راحتی، سبکی و امنیت، بیشتر برای فعالیت های فیزیکی و ورزش کاربرد دارند. از رایج ترین لباس های این استایل میتوان به شلوارک، تیشرت، پولو شرت، گرم کن و سویشرت های ورزشی اشاره کرد.

۴- استایل کلاسیک

استایل کلاسیک، حس راحتی و ثبات را القا میکند. لباس های کلاسیک، دوختی بی نقص و خطوط خیاطی تمیز و صافی دارند. سبک کلاسیک بر سادگی و ظرافت تاکید دارد. رنگ های بکار برده شده در این سبک، رنگ های ساده و خنثی هستند. سادگی در عین شیک پوش بودن، پایه و اساس استایل کلاسیک است.

۵- استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک، سبکی غیر معمول است که روی لباس هایی تمرکز دارد که ممکن است برای افراد عادی عجیب بنظر برسند. این استایل مرموز و جذاب است و در آن از رنگ های سیر، گلدوزی، چاپ و طرح های رازآلود و موزاییکی استفاده میشود.

۶- استریت استایل

این استایل، سبکی از مد است که توسط طراحان ساخته نشده؛ بلکه از پوشش های خیابانی الهام گرفته است. اساس این سبک بر پایه فرهنگ و سلیقه جوانان دهه جدید قرار دارد. این سبک بطور کلی تحت تاثیر فرهنگ جوانان قرار دارد و بیشتر در محیط های شهری بزرگ دیده میشود. بر خلاف سایر سبک ها، استریت استایل فقط شامل یک سبک از لباس پوشیدن نمیشود؛ بلکه طیف وسیعی از سبک های مختلف را در بر میگیرد.

۷- استایل وینتیج

این سبک، به تقلید از سبک لباس پوشیدن در دوره های قبل شکل گرفته است. همه لباس هایی که قبل از دهه ۱۹۹۰ تولید باشند و یا لباس هایی که یاد آور سبک لباس پوشیدن از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۹۰ باشند، جزو استایل وینتیج محسوب میشوند. لباس های وینتیج ممکن است دست دوم باشند و لزوما فوق العاده و بی عیب نیستند. این لباس ها به دلیل سبک خاص و قدیمی خود، ارزشمند محسوب میشوند.

۸- استایل شیک

شیک به لباس های مطابق با مد و ترند روز گفته میشود. کلمه شیک، اصولا فردی که مطابق با مد روز است را توصیف میکند اما لزوما به این معنی نیست که آن شخص حتما باید آخرین مد روز و جذاب ترین لباس ها را پوشیده باشد. افرادی که این سبک را دوست دارند، لباس های کلاسیک و باب روز که جذاب و هوشمندانه هستند را انتخاب میکنند.

۹- پرپی

این استایل در ابتدا منحصرا برای دانش آموزان یک دبستان در شمال شرق آمریکا انتخاب شده بود. این مدارس مخصوص ثروتمندان بودند وعلاوه بر سبک لباس پوشیدن، رفتار و نگرش افراد را به سوی فرهنگ طبقات بالای جامعه سوق میدادند. این سبک لباس پوشیدن اما در نهایت از این مرز عبور کرد و به صورت یک مجموعه، در دست طراحان مد قرار گرفت و استایل پرپ را شکل داد. لباس های این استایل کلاسیک و آراسته اند و برای ترکیب کردن با سبک های مختلف مناسب هستند.

۱۰- استایل هنری

این سبک مخصوص افراد متفکر و خلاق است. لباس هایی که یک فرد در این سبک میپوشد، علایق هنری او را نمایان میکنند. این سبک از لباس های مطابق با عرف دوری میکند و لباس هایی را برمیگزیند که خاص و تک هستند. همچنین افراد با این استایل معمولا ترجیح میدهند لباس ها و حتی اکسسوری هایی را استفاده کنند که دست ساز و طراحی خودشان است.

۱۱- استایل بوهیمین

استایل بوهیمین در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شهرت یافت و حتی ممکن است سابقه ای قدیمی تر نیز داشته باشد. این استایل بر پارچه های سبک و آزاد با طرح های عجیب و مرموز تاکید دارد. لایه بندی لباس نیز نکته اساسی این استایل است. لباس هایی مانند روسری، جلیقه، ژاکت و کت و دامن در این سبک میتوانند با هم ترکیب شوند. این استایل به “بوهو” نیز معروف است.

۱۲- استایل گاث

استایل گاث یا گاثیک، از خرده فرهنگ گاث منشا میگیرد. این استایل با لباس های تیره، مرموز و وحشت آور شناخته میشود. رژ لب های سیاه، مو و لباس های مشکی، از شناخته شده ترین ویژگی های این سبک هستند. این استایل با سبک آرایش و لباس های خاص خود، به راحتی قابل تشخیص است.

۱۳- استایل گرانج

استایل گرانج، از سبک موسیقی گرانج الهام گرفته شده است. ستاره های محبوب این سبک با لباس های روز مره و ساده به روی صحنه میرفتند تا نشان دهند که ارزش هنریشان در گرو لباس پوشیدنشان نیست. گرانج نخستین بار در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، در سیاتل ظاهر شد. ویژگی اصلی این سبک، شلخته بودن و راحتی آن است و در اکثر موارد، لباس هایی که در این سبک استفاده میشوند، با هم همخوانی ندارند. لباس های گرانج در نگاه اول ارزان بنظر میرسند اما در حقیقت تمام لباس ها و اکسسوری های این استایل گران قیمت هستند. استایل گرانج “اهمیت ندادن” را نشان میدهد و شامل لباس های ساده و ژولیده ای است که با بی دقتی با هم ترکیب شده اند.

۱۴- استایل فلمبوینت

فلمبوینت در لغت به معنی پر زرق و برق است. این سبک از مد معمولا نا متقارن، اغراق آمیز، رنگارنگ و پر زرق و برق است. فلمبوینت یکی از روشن ترین سبک های مد است و لباس های این سبک میتوانند دارای طرح های عجیب و غریب و رنگ های درخشان باشند.

۱۵- استایل پانک

 هدف استایل پانک، ضد مادی گرایی و خلاف مد روز بودن است. در این سبک از رنگ های روشن، چرم، اسپندکس و طرح هایی مانند طرح پلنگی استفاده میشود اما سبک پاپ پانک شامل شلور های جین جذب، تیشرت هایی با طرح بند های موسیقی و مچبند است.

۱۶- استایل راکر

استایل راکر از موسیقی پر طرفدار راک الهام گرفته شده است. کت های چرم موتور سواری که با اکسسوری های فلزی تزیین شده اند، یکی از ویژگی های ثابت این نوع استایل هستند. بوت های چرم، شلوار های جین زاپ دار و تیشرت های وینتیج نیز از دیگر ویژگی های این استایل هستند. راکر ها لباس های گشاد نمیپوشند و معمولا لباس هایی را انتخاب میکنند که فیت بدنشان باشد. اکسسوری های این استایل بسیار خاص و متنوع هستند و معمولا فلزی یا چرمی اند.

۱۷- استایل تامبوی

همه دختر ها به دامن، کفش پاشنه بلند و لباس های زنانه علاقه مند نیستند. در واقع حتی دختر هایی که به لباس دخترانه علاقه مند هستند نیز گاهی اوقات دوست دارند پیراهن ها، تیشرت ها و کفش های مردانه را هم امتحان کنند. استایل تامبوی در واقع سبک لباس پوشیدن خانم ها با الهام از استایل مردانه است. از ویژگی های اساسی این استایل، راحتی آن است. لباس های استفاده شده در این سبک، معمولا اور سایز هستند.

از توجه شما سپاسگزاریم. برای بازدید از فروشگاه محصولات زیبایی مادامد اینجا کلیک کنید

درباره مهسا چمنی

مهسا چمنی دانشجوی کارشناسی مترجمی انگلیسی، علاقه مند به کارهای گرافیکی، هنر و موسیقی.

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه رنگ لباس هایمان را متناسب با را رنگ پوستمان انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ لباس ممکن است برای شما بسیار چالش برانگیز باشد. یکی از روش های …